Pang boom krasch

Vi åkte ner med bil. Det gick bra, förutom att vi blev påkörda i baken på autobahn i Tyskland. Så bilen är lite kaputt, men vi kör runt i den ändå. Backluckan är aningens intryckt och lite annat där bak är mosat. Det var ingen hård krock, ungefär tillräckligt för att stereon skulle flyga ut 10 cm. Men det var iallafall skönt att vi kunde fortsätta köra.

En sak Rasmus upptäcke, efter att vi haft bilen som förvaringsplats för datorer och bråte i två veckor, var att bakluckan inte gick att låsa. Men då det kändes osannolikt att någon skulle gå och känna på bagageluckan så lät vi det vara kvar en vecká till. Men nu har vi iallafall tömt bilen på det mesta och hittat parkering. Parkering är för övrigt något som får ett eget inlägg senare.

Men jag skulle behöva hitta en verkstad som fixar bilen. Och ringa mitt försäkringsbolag. Jag var ju inte den som orsakade krocken, men oavsett så är det ju jag som får straffet att kolla upp allt det där. Hur man hittar en verkstad här och hur man förklarar allt som hänt. Sånt krångel som jag lär skjuta upp i all evighet, tills jag blivit påkörd tre gånger till.

Vi blev inte så whiplashade. Jag hade väl lite känningar i nacken efteråt, men det gick över fort. Funderade väl på att gå till en doktor ändå, som folk säger "att få det dokumenterat". Så att man sedan kan skylla på det vid varje liten nackåkomma i framtiden, lite larvigt kan jag tycka. Nu har jag iallafall haft lite småont i nacken på sistone, men jag har skyllt på sovande i drag, dåliga kuddar och som idag att jag sträckte mig lite på gymmet. Så nu har jag iallafall lite nackspärr, så man kanske skulle gå till en doktor medan det är såhär ändå. Hur man nu gör det.

Såhär hade vi det i bilen på väg hit. Vi har det ganska trevligt när vi åker bil.


Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Kul att du bloggar om vistelsen i paris, måste du ju fortsätta med :D

2009-09-20 @ 23:13:51
URL: http://Wysteriiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0