En äkta fransman



Idag har jag varit riktigt fransk och gått till "boulangeriet" och köpt en färsk baguette till frukost. Man går inte vart som helst och inhandlar dessa, utan man måste gå till bästa stället. En lustig grej dessutom är att staten subventionerar baguetter och vin och att det är lag på att det ska finnas färska baguetter fyra gånger om dagen i butikerna.

Annars äter vi väl ganska blandat, inte direkt franskt. På stället vi bor nu så har vi en drös olika asiatiska matställen utanför dörren, så mestadels hamnar vi där. Om inte Ivan tjatat till sig en pizza eller att vi går upp till donken. Men jag försöker iallafall se till att vi äter fisk åtminstone varannan dag och det går ganska bra. Lax oftast, men även sushi (jo lax) och som igår enbard spenatinlindade torskfiléer i mikron.

Idag hoppas jag på att få tillbaka min Mac från service. Den har ju varit paj en smärre evighet och det är svårt att komma igång att jobba utan den, då jag har alla progam och många nödvändiga filer på den. Såg att det fanns en webbyrå här i samma residens som vi bor i, så jag tänkte kanske gå dit någon dag och säga att jag borde jobba lite med dem.

Skulle också behöva gå till Svenska Ambassaden och hämta Rasmus pass. Och så håller jag på att kolla efter en person att anlita för barnhämtning från skolan, som även kan hjälpa till med någon timmes passning och middagsfixande, så att man får lite tid över till annat än sådant bestyr. I första hand kommer jag att försöka hitta någon lekfull person som inte kan svenska, utan mestadels franska och även lite engelska.

Igårkväll beställde jag böcker från Sverige, får se om de hittar fram. Rasmus var lite nyfiken på Twilight, mest för att alla tjejer i klassen är besatta av dem tror jag. Så jag sade att om han läser första boken så ska han få min iPhone. Vi får se hur det går med det, han är ju inte van att läsa tjocka böcker direkt.

Kommentarer
Postat av: Jennifer Makeup artist

Anställ mig!! =)

2009-09-29 @ 23:40:45
URL: http://jennifermakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0