Russ blir ett dussin



Idag fyller Rasmus 12. Jag får erkänna att jag är ganska dålig på firande, då jag varken fixade fika på säng, har köpt någon present eller heller lyckades förvärva en god tårta. Men vi spar det till fredag, då det är kalas för vännerna. De är lediga från skolan pga studiedag, så det blir poolparty mitt på dagen. Och sedan lite tårta i gympahallen. Ja så vida nu inte alla tycker att det var lite sent att skicka inbjudan idag och om inte kvartersvakten får för sig att vi inte får ha kalas vid poolen. Men jag tror nog det ordnar sig.

Jag är också som sagt dålig på det där med presenter. Vet inte riktigt om man kan kalla kidsen bortskämda, men de får väl det mesta det behöver till vardags, bara det finns en vettig motivering till det. Så allt han önskar sig är sådana saker som jag ändå inte vill ge. T.ex. någon ny version av World of Warcraft, starwars-lego (som de leker med en gång på sin höjd), en miljon dominobrickor (de fick 250st tidigare) och annars har han svårt att komma på något. Men jag ska köpa ett par pingisracketar och en basketboll, så vi kan börja spela det. Och så får han nog en heldag på Disneyland. Tänkte först att vi skulle åka dit på fredag då det var ledigt, men då blev det ju kalas. Man vill ju inte gå dit när resten av Frankrike är lediga.

Idag sade Rasmus att han tycker det är helt ok att vi stannar här även i vår. Och det börjar väl snart vara dags att besluta om det. Man kan ju inte alltid vara ute i sista minuten.

Ett logistikproblem jag har är hur jag ska göra med bilen. Den står ju nu längs gatan och dammar igen, får lite böter då och då, men jag tror inte de bokserar (?) bort den än på ett tag iallafall. Verkar som att jag gjort något fel med mina printade p-kort, då jag fått böter på sistone, men då jag inte tror att det skickas vidare till Sverige så är det ganska lågprioriterat för tillfället. Hur som helst, så är det skitdåliga sommardäck på den. Så det blir lite dumt att köra hem med den mitt i vintern. Vinterdäcken är ju i sthlm. Så eventuellt får vi ta en vända norröver innan vägarna blir allt för isiga.

Bilden ovan är från några veckor sedan när jag hade en tredagarsplåtning med Sibel.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Miss you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0