Poolparty

Det gick rätt bra med kalaset idag. Sju gäster var ganska lagom. Vet inte om mina öron pallat mer i den örontorterande akustiken i gymnastik- och simhallen. Tårtorna var dock ungefär lika halvtaskig som i onsdags, de verkar inte förstått sig på det där med grädde här i landet. Men det var inga större protester ändå och fanns ju lite annan utfyllnad.





Idag fick vi även bokpaketet som vi väntat på i över en vecka. I förrgår kollade jag på posten.se vart det var. Senaste statusen var "leveransförsök utomlands". Mailade och fick igår svar att det i deras register stod att det var levererat till frankrike och att det försökts lämnas, men inte gått. Så jag skulle efterlysa det där.

Däremot lyckades jag inte hitta hur man söker paket på franska postsajten, inte något ställe där numret fungerade iallafall. Så jag gick ned till postkontoret, som lyckligtvis ligger tvärs över gatan och frågade om de sett till något. Hade varit duktig och skrivit ned på en lapp i förväg: "je suis à la recherche d'un paquet". De kollade efter paket i rummet intill, men hittade inget med mitt namn på. Så de gav mig ett nummer till reklamationsavdelningen att ringa. Jobbigt.

Så jag gick dit idag igen. Jag hade liksom fått för mig att det borde ligga där i rummet ändå. Jag skrev ännu mer på franska. Att det skulle vara böcker och väga fem kilo. Från Sverige. Även c/o adressen. Samma kille jobbade. Han gick in och började kolla igen. Efter en halvminut gick jag in själv och såg paketet efter c:a fyra sekunder. Med namnet relativt tydligt skrivet på. Ganska konstigt.

Ikväll har det då alltså varit Twillight-premiär här, Rasmus har läst några sidor för mig. Hans plan är att läsa första snabbt på svenska, få min iPhone, och sedan läsa vidare på resten av serien på engelska. Får se hur det går med det. Ivan kommer nog inte att läsa, han har istället börja skriva långa berättelser. Något som också uppmuntras.

Kommentarer
Postat av: Anonym

gillar nog den översta bäst också tror jag :) Snygga bilder med väskan där, lite ovanliga men snyggt,som vanligt när du levererar.



Verkar ju gå bra där borta, myspys med kalas ju :D

2009-10-16 @ 00:31:55
URL: http://sandrabergenstraahle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0