Första jobbet

I torsdags fick jag mail från en designer som behövde få sina nya väskor plåtade. Jag sade ja och vi började spåna. Hon hade ganska skumma "inspirationsbilder" men hade ändå en ganska tydlig bild framför sig över hur det skulle vara. Och det var ganska långt ifrån mitt vanliga bildspråk, men efter lite spånande började vi väl komma fram till ett lämpligt stuk. Och jag vill också gärna prova nya stilar.

Fredag morgon efter att jag lämnat kidsen på skolan så gick jag till området kring Stalingrads t-banestation, ett stenkast från oss, och tog lite skissbilder på stället jag föreslagit vi skulle vara på. Klottrade lite på dem och skickade över. Såg ut ungefär såhär:




Senare samma dag körde vi plåtningen. Det flöt väl på ganska bra, även om det ofta är lite trögt i början innan man fått till rätta stuket. Men sedan brukar det gå undan ganska bra. Det var ingen "riktig" modell heller, utan hennes assistent. Men hon skötte sig bra, även om det blev ganska kallt efter att solen gått ned. En annan detalj som inte blev såå besvärlig som jag befarat, var att det var ungefär 50-100 uteliggare som "bodde" där vid stället vi plåtade på, så det var en viss publikansamling stundtals.

Bilderna blev väl som sagt inte mitt vanliga stuk, som jag för övrigt är väldigt trött på. Designern blev iallfall jättenöjd, så det får väl ses om ett lyckat uppdrag. Jag vet inte riktigt själv vad jag tycker om dem.






Kommentarer
Postat av: Elin F

Men du, bra jobbat! Gillar känslan i bilderna, och imponerad att du aldrig slutar upp med att utvecklas. Du måste vara nöjd, annars blir jag arg på dig :P Hoppas det går bra där borta, får hänga med i din blogg nu! :)

Kramar

2009-10-07 @ 23:46:51
Postat av: Robert Milovan

Aha, så du bor vid Stalingrad. Coolt. Bilderna är snygga och framförallt bra som väskreklam. Den andra diptyken är oväntad. Önskar att min lägsta nivå var så här hög. Ha det bäst, Robert

2009-10-08 @ 08:51:13
URL: http://robertmilovan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0